ثبت نام در آزمون ها

لینک های مرتبط

فیش حقوقی شاغلین
فیش حقوقی شاغلین
حکم حقوقی شاغلین
سامانه ثبت نام الکترونیکی
فیش حقوق بازنشستگان
سامانه نقل وانتقالات داخلي استان1391
حکم حقوقی بازنشستگان
پورتال هوشمند سازی مدارس
roshd
پایگاه اطلاع رسانی دولت

کارت شارژ و وایمکس

کارت شارژ

خلاصه برنامه سالانه اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه

 

خلاصه برنامه سالانه اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه

باسمه تعالی

اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد

خلاصه برنامه سالانه اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه

                    سال تحصیلی94/93

ردیف

برنامه

فعالیت

واحد اجرا

زمان اجرا

1

 

 

 

 

 

 

 

طراحی آموزشی

(بهبود روشهای یادگیری و یاددهی )

ارسال مشخصات سرگروه ها و عضو گروههای آموزشی همراه با آدرس ایمیل ، وبلاگ، تلفن ، روز حضور و برنامه عملیاتی به پایگاه های کیفیت بخشی و دبیرخانه راهبری دروس

گروه های آموزشی استان

هفته اول مهرماه

جلسه هم اندیشی سرگروه ها با مدیران ، معاونین و کارشناسان آموزشی

 

گروه های آموزشی استان

طول سال تحصیلی

بررسی وضعیت موجود نیروی انسانی (تجزیه و تحلیل وضعیت دبیران) و تهیه بانک اطلاعاتی دبیران

 

گروه های آموزشی

15 آبان

    طراحی و تولید بسته های آموزشی دروس شامل(کلیپ ، انیمیشن ، اسلاید، طرح درس، کتاب ،بروشور.........

سرگروه های آموزشی و دبیران

 

طول سال تحصیلی

ارسال لوح های فشرده آموزشی به شهرستان ها و مناطق

گروه های آموزشی استان

طول سال تحصیلی

بازدید از مدارس ، تحلیل وضعیت آموزشی مدارس،ارائه بازخورد

مدارس

طول سال تحصیلی

پیش بینی دوره های ضمن خدمت

گروه های آموزشی

طول سال تحصیلی

برگزاری مسابقات مقاله نویسی ، طرح درس نویسی و.......

گروه های آموزشی

طول سال تحصیلی

برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس

گروه های آموزشی

طول سال تحصیلی

معرفی منابع علمی و کمک آموزشی جدید

گروه های آموزشی

طول سال تحصیلی

2

 

 

 

 

 

 

 

 

خلاقیت و نوآوری

(نو اندیشی و خلاقیت در تولید محتوای آموزشی)

برگزاری جشنواره مجازی تدریس دروس

دروس

شش ماهه اول سال

تکمیل و به روز رسانی وبلاگ گروه های درسی

گروهها ی آموزشی

طول سال تحصیلی

ترویج مکاتبات الکترونیکی با شهرستان ها و مناطق و دبیرخانه های دروس

گروهها ی آموزشی

طول سال تحصیلی

طراحی کلینیک مجازی پرسش و پاسخ دروس

گروه های آموزشی

پایان مهر

فراخوان تجارب خلاق دبیران

گروه های آموزشی

طول سال تحصیلی

برگزاری آزمون آنلاین

گروه های آموزشی

لغایت اسفند

برگزاری مسابقه تولید محتوای الکترونیکی دروس

گروه های آموزشی

لغایت اسفند


 

باسمه تعالی

اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد

برنامه سالانه اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه

سال تحصیلی94/93

 

3

 

 

 

نقد و بررسی کتب (مشارکت در برنامه ریزی درسی

نقد و بررسی کتب درسی

کتب درسی

طول سال

تحلیل محتوای کتب جدید التالیف

کتب جدید التالیف

طول سال

برگزاری کارگاه های آموزشی

دروس

طول سال

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

سنجش و ارزشیابی (ارزیابی از عملکردو بهبود شیوه های سنجش و ارزشیابی)

تحلیل و بررسی سوالات دروس امتحان نهایی خرداد 93

دروس نهایی

15 ابان

تحلیل و بررسی سوالات دروس امتحان داخلی  خرداد 93-92

دروس داخلی

15 آبان

تحلیل وضعیت آموزشی دروس ، بررسی علل رشد و افت تحصیلی در مناطق و شهرستان ها

مدارس شهرستان ها و مناطق

10 آذر

طراحی و توسعه بانک سوالات مفهومی دروس

همه دروس

پایان آذر

برگزاری مسابقه طراحی سوالات استاندارد از کتب درسی

 

پایان آذر

بررسی 5 درصد اوراق امتحانی دروس داخلی و نهایی

امتحانات

امتحانات دی ماه لغایت بهمن

امتحانات خرداد لغایت خرداد

تهیه گزارش عملکرد سالانه در دو نوبت

سرگروه های آموزشی

نوبت اول لغایت بهمن

نوبت دوم لغایت 20 خرداد

ارزیابی عملکرد کارشناسا ن، سرگروه های درسی استان و شهرستان ها و مناطق

گروه های آموزشی استان

پایان خرداد

 

                     

 

 

 

 

برنامه های کیفیت بخشی اداره تکنولوژی وگروههای آموزشی متوسطه استان

مقدمه :مهمترین اهداف نظام آموزش وپرورشرا ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها شناخت ها ودر نهایت رفتار انسانها می دانند که این تغییرات در راستای اهداف عالیه آموزش وپرورش وسند چشم انداز بیست ساله وبرنامه های توسعه پنج ساله می باشدکه برای تحقق آنها نیاز به تشریک مساعی  همه افراد درون وبرون سازمانی  جهت استفاده بهینه از امکانات بالقوه  وبالفعل می باشد که مطابق با برنامه ها وپابه پای  تغییرات دانش روز باشد ، بدیهی است گروه های آموزشی از جهت مشروعیت بخشیدن به برنامه های آموزشی و نیز از جهت جلب مشارکت فرهنگیان ،ایجاد نشاط ،انگیزه و استفاده از راهکار ها و پیشنهادات و نقطه نظرات  جمعیت پویای معلمان در امر تعلیم وتربیت ،جایگاه حساس و قابل توجهی دارد .گروههای آموزشی به عنوان اعضای علمی ، آموزشی بهترین افراد برای این تشریک مساعی می باشند و پیرو سیاست های دفاتر حوزه ستادی وزارت متبوع (دفتر آموزش متوسطه اول متوسطه دوم وآموزش های فنی وحرفه ای وکاردانش ) با رویکرد (شادی اعتمادسازی کارآمدی ) وشعار (انسانی نگاه کنیم ، انسانی فکر کنیم ، علمی بیاندیشیم وحرفه ای عمل کنیم ) وبرنامه های (1-بهبود روش های یاددهی ویادگیری 2- ارتقاء هدف های آموزشی 3- مشارکت در برنامه ریزی درسی 4- نظارت برارزشیابی ) همراه با دیگر واحدهای اداری وآموزشی می توانند تاثیر گذار باشند هر چند که لازمه پویایی گروههای آموزشی انتخاب افراد صاحب صلاحیت وبرخورداری از سه فاکتور (علم عقل عزم )وداشتن علوم ( تخصصی ، محیطی وبرنامه ریزی درسی ) می باشد وهمچنین جایگزین نمودن تفکر نو به جای تفکر سنتی در گروهها  می باشد که دارای ویژگی های :تعریف نقش معلمی وترسیم سیمایی ازمعلم موفق در جامعه ارتقاء منزلت اجتماعی معلمان با مشارکت دادن آنها در تصمیم گیری ها توانمند سازی مدارس وتوسعه مدیریت آموزشگاهی بررسی میزان تحقق اهداف دوره های تحصیلی توسعه وکنترل ونظارت عمومی برفرایند اجرایی برنامه ها ودستورالعمل ها وکاربست نتایج پژوهش ها وکاربردی ساختن نظریه های یادگیری  در آموزش می باشند .همچنین توسعه وبهبود تکنولوژی وفناوری روز به منظور کاهش هزینه ها انجام یادگیری بهتر وبهبود کیفیت آموزشی ویادگیری واطمینان در دستیابی به اطلاعات لازم می تواند در تحقق اهداف برنامه های مختلف آموزش وپرورش موثر تر باشند که انشاءالله همه موارد فوق با تلاش وکوشش وهمدلی ودلسوزی مدیران آموزش وپرورش قابل تحقق خواهد بود .

اداره تکنولوژی وگروههای آموزشی متوسطه استان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان برنامه

طراحی وتوسعه بانک سوالات  استاندارد ومفهومی  در استان به صورت آنلاین

2

اهداف برنامه

1- ایجاد بانک سوالات استاندارد ومفهومی

  2-  جلوگیری از افت آموزشی

3- توانمندی سازی دبیران دززمینه طراحی سواالات مفهومی واستاندارد

4- بهبود کیفیت ارزشیابی ونقش آن در فراییند یادهی- یادگیری

5- برگزاری کارگاههای آموزشی چگونگی طراحی سوال

3

اهمیت و ضروت اجرای طرح

1- وجود اشکالات اساسی در طراحی سوالات نهایی وداخلی

2- نحوه طراحی سوالات  بر اساس اصول ارزش یابی نیست

3- عدم آشنایی دبیران با نحوه طراحی سوال

 

4

مستندات قانونی

1- تحقق شاخص ردیف 13و14از شاخص های توسعه معاونت آموزش متوسطه

2- برنامه 5ساله توسعه پنجم وفصل چهارم سند تحول بنیادین

5

پیش بینی نتایج

تحت پوشش قرارگرفتن50تا60در صد دروس

 

6

گستره  اجرای برنامه

استان

شهرستان / منطقه

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه

ü         

 

 

7

فرآیند و زمان اجرای برنامه

وظایف و مأموریت ها

فعالیت های اصلی

زمان اجرای برنامه

آغاز

پایان

8

استان

1-ارسال شیوه نامه وبخشنامه برای تمام مناطق استان

2- برگزاری کارگاه های تخصصی برای معلمان

اعلام وتقدیر از برگزیدگان

درج سوالات برگزیده در سامانه گروههای آموزشی

مهرماه

اردیبهشت

شهرستان / منطقه

ارسال شیوه نامه وبخشنامه برای تمام مدارس

2- برگزاری کارگاه های تخصصی برای معلمان

3-اعلام وتقدیر از برگزیدگان

4- ارساال آثار به اداره کل تکثیرسوالات برگزیده به صورت لوح فشرده

 

 

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه فنی وحرفه ای وکار دانش

1- بررسی موضوع در شورای دبیران

2- تهیه سوالات استاندارد مبتنی بر روش های علمی وارسال به اداره مربوطه

 

 

9

منابع مالی

اعتبارات استانی

10

ارزیابی برنامه

داوری وبررسی سوالات براساس فرم های معیار سنجش سوال استاندارد  ،بازدید ، اخذ گزارش، تجزیه و تحلیل نتایج

                 

 

 

 

 

 

 

 

1

عنوان برنامه

طراحی و پشتیبانی وب سایت گروههای آموزشی

2

اهداف برنامه

راه اندازی و فعال نمودن وب سایت گروههای آموزشی

استفاده از فناوری های نوین در آموزش- تسهیل تبادل اطلاعات و تجارب- قراردان مطالب علمی و آموزشی در سایت به منظور استفاده دبیران-

3

اهمیت و ضروت اجرای طرح

کمک به توسعه و ترویج فرهنگ استفاده ازICT 1 استفاده کارشناسان و دبیران مناطق از اطلاعیه ها و مسائل و مباحث آموزشی درج شده در سایت کمک به توسعه و ترویج فرهنگ استفاده ازICT

4

مستندات قانونی

1- تحقق شاخص های توسعه معاونت آموزش متوسطه

2- برنامه 5ساله توسعه پنجم وفصل چهارم سند تحول بنیادین

 3-  بند 6 از برنامه مقام عای وزارت : طراحی وتدوین واستقرار الگوی استفاده  هوشمند از فن آوری اطلاعات در آموزش وپرورش

5

پیش بینی نتایج

تحت پوشش قرارگرفتن50تا60در صد دروس

 

6

گستره  اجرای برنامه

استان

شهرستان / منطقه

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه

ü         

 

 

7

فرآیند و زمان اجرای برنامه

وظایف و مأموریت ها

فعالیت های اصلی

زمان اجرای برنامه

آغاز

پایان

8

استان

1-طراحی وب سایت و تامین فضای مورد نیاز در اینترنت

2-اطلاع رسانی آدرس وب سایت

مردادماه

شهریورماه

شهرستان / منطقه

اطلاع رسانی آدرس وب سایت به مدارس

مهرماه

طول سال تحصیلی

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه فنی وحرفه ای وکار دانش

1- بررسی موضوع در شورای دبیران واطلاع رسانی

2- فراهم آوردن تسهیلات لازم برای دسترسی به وب سایت گروههای آموزشی

مهرماه

طول سال تحصینی

9

منابع مالی

اعتبارات استانی

10

ارزیابی برنامه

تجزیه و تحلیل لینک نظرات بازدید کنندگان

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

عنوان برنامه

پشتيباني ونظارت بر پژوهشسراهاي دانش آموزي وآزمايشگاه هاي مركزي

2

اهداف برنامه

1-        ايجاد فضاي مناسب جهت رشد خلاقيت واستعدادهاي  دانش آموزان

2-       ايجاد زمينه مناسب براي توجه به يافته هاي جديد علوم انساني وساير رشته هاي جديد

3-       اهتمام به تخصصي نمودن يك فعاليت علاوه بر فعاليت هاي عمومي پژوهشسراها

4-       كسب عناوين برتر علمي در مسابقات مختلف  كشوري

3

اهمیت و ضروت اجرای طرح

تقويت فرهنگ پژوهش وخلاقيت در بين دانش آموزان

برنامه ريزي جهت فعاليت هاي هماهنگ ومستمر  وعلمي در پژوهشسراها

 

4

مستندات قانونی

اساسنامه وشيوه نامه پژوهشسراها وسند تحول بنيادين

5

پیش بینی نتایج

كسب رتبه در مسابقات المپيادي نانو ربوتيك نجوم هوا فضا

6

گستره  اجرای برنامه

استان

شهرستان / منطقه

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه

ü         

ü         

ü         

7

فرآیند و زمان اجرای برنامه

فعالیت های اصلی

زمان اجرای برنامه

آغاز

پایان

تهيه برنامه سالانه در چهارچوب شاخص هاي 52 گانه وتهيه عملكرد سالانه در پايان هر سال تحصيلي و ارزيابي و شناسايي پژوهشسراهاي برتر استان

مهر ماه

خرداد ماه

8

وظایف و مأموریت ها

استان

ارسال اساسنامه وشيوه نامه پژوهشسراها براي شهرستانها ومناطق داراي پژوهشسرا تعيين وارسال شاخص هاي ارزيابي عملكرد براي آنها -

شهرستان / منطقه

اجراي شاخص هاي تعيين شده و مطالعه امتياز مربوط به هر شاخص ورقابت علمي با ديگر پژوهشسراهاي استان 

پژوهشسراها

تهيه واجراي برنامه سالانه وعملكرد خود مطابق با  شاخص هاي عملكردي پژوهشسراهي كشور

9

منابع مالی

1-اعتبارات تخصيصي از سوي شوراهاي آموزش وپرورش استانها ومناطق

2- موسسات محلي از قبيل شهرداريها مراكز علمي وپژوهشي وبنگاههاي اقتصادي

3-كمكهاي مردمي

10

ارزیابی برنامه

ارزيابي توسط استان مطابق با شاخص هاي 52 گانه وامتياز دهي وتعيين پژوهشسراهاي برتر استان

               

 

 

 

 

 

 

 

1

عنوان برنامه

برگزاري شانزدهمين دوره مسابقات  آزمايشگاهي وكارگاه رايانه

2

اهداف برنامه

ترويج فعاليت هاي آزمايشگاهي وكار عملي در مدارس

تقويت مهارتهاي عملي وحركتي دانش آموزان

3

اهمیت و ضروت اجرای طرح

توجه واهميت پيشرفت هاي علمي آزمايشگاهي

عدم اجراي دقيق ونظام مند دروس آزمايشگاهي در سيستم آموزش وپرورش

4

مستندات قانونی

سند چشم انداز بيست ساله دستورالعمل وزارتي

5

پیش بینی نتایج

كسب رتبه در سطح كشور ي وقبولي در كنكور رشته هاي پزشكي وآزمايشگاهي

6

گستره  اجرای برنامه

استان

شهرستان / منطقه

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه

ü         

ü         

ü         

7

فرآیند و زمان اجرای برنامه

فعالیت های اصلی

زمان اجرای برنامه

آغاز

پایان

دريافت شيوه نامه اجرايي وتراكت وزارتي- برنامه ريزي وارسال دستورالعمل مسابقات به ادارات استان تشكيل ستاد اجرايي مسابقات در سطح استان طراحي سئوالات تئوري وعملي در مرحله اول ودوم استان 

بهمن ماه

تير ماه

8

وظایف و مأموریت ها

استان

دريافت شيوه نامه اجرايي وتراكت وزارتي- برنامه ريزي وارسال دستورالعمل مسابقات به ادارات استان تشكيل ستاد اجرايي مسابقات در سطح استان طراحي سئوالات تئوري وعملي در مرحله اول ودوم استان 

شهرستان / منطقه

ارسال بخشنامه به مراكز آموزشي تشكيل ستاد اجرايي مسابقات در مناطق

انجام مرحله منطقه اي مسابقات ارسال اسامي دانش آموزان برتر به اداره كل تقدير از برگزيدگان

مدرسه

اعلام دستورالعمل به معلمان ودانش آموزان ثبت نام دانش آموزان  وتشكيل ستاد اجرايي مسابقات در سطح آموزشگاه تشكيل كلاس تقويتي براي برگزيدگان اجراي مرحله آموزشگاهي مسابقه واعلام نفرات برتر به ادارات مناطق

9

منابع مالی

اعتبارا ت كيفيت بخشي وزارتي

10

ارزیابی برنامه

بررسي نتايج مسابقات و نمرات دانش آموزان

               

 

 

 

 

1

عنوان برنامه

تدوین وتهیه بسته آموزشی (محتوای الکترونیکی،فصلنامه های علمی، جزوه و بروشورهای آموزشی و........)

2

اهداف برنامه

تدوین وتهیه بسته آموزشی تهیه محتوای الکترونیکی،فصلنامه های علمی، جزوه و بروشورهای آموزشی در هر درس

استفاده از فناوری های نوین در آموزش- تسهیل تبادل اطلاعات و تجارب-

3

اهمیت و ضروت اجرای طرح

دانش افزایی دبیران-توسعه وفرهنگ مطالعه در بین دبیران-کمک به اثربخشی محتوای آموزشی-ارتقاء تجارب یادگیری-بهره گیری تز امکانات نوین آموزشی

تسهیل دسترسی دبیران ،به محتوای علمی روز آمد   کمک به توسعه و ترویج فرهنگ استفاده ازICT  وتوسعه تولیدات صوتی وتصویری

4

مستندات قانونی

1- تحقق شاخص های توسعه معاونت آموزش متوسطه

2- برنامه 5ساله توسعه پنجم بند17 سند تحول بنیادین راهکا 9-21سند نحول : حاکمیت برنامه محوری بجای کتاب محوری وتولید بسته آموزشی در برنامه درسی  بند 6 از برنامه مقام عای وزارت : طراحی وتدوین واستقرار الگوی استفاده  هوشمند از فن آوری اطلاعات در آموزشوپرورش

5

پیش بینی نتایج

تحت پوشش قرارگرفتن50تا60در صد دروس

 

6

گستره  اجرای برنامه

استان

شهرستان / منطقه

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه

ü         

 

 

7

فرآیند و زمان اجرای برنامه

وظایف و مأموریت ها

فعالیت های اصلی

زمان اجرای برنامه

آغاز

پایان

8

استان

1- تهیه وارسال شیوه نامه های مربوط وارسال آن به مناطق وشهرستانها

تهیه و تدوین مطالب علمی ونکات کلیدی دروس2-چاپ مطالب،تهیه محتواهای الکترونیکی ارسال محتواهای تولیده در قالبCD ،بروشور و فصلنامه به شهرستانها و مناطق

تقدیر کتبی منتخبان آثار برگزیده

مهرماه

 

مهرماه

مهرماه

 

خرداد

شهرستان / منطقه

تهیه وارسال شیوه نامه های مربوط وارسال آن به مدارس

تهیه و تدوین مطالب علمی ونکات کلیدی دروس2-چاپ مطالب،تهیه محتواهای الکترونیکی ارسال محتواهای تولیده در قالبCD ،بروشور و فصلنامه تقدیر کتبی منتخبان آثار برگزیده

مهرماه

آبانماه

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه فنی وحرفه ای وکار دانش

1- بررسی موضوع در شورای دبیران واطلاع رسانی

2- فراهم آوردن تسهیلات لازم وتشویق دبیران به تولید محتوی

مهرماه

طول سال تحصینی

9

منابع مالی

اعتبارات استانی

10

ارزیابی برنامه

اخذ گزارش-بازدید-برگزاری مسابقات

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

عنوان برنامه

تشکیل کارگاه های آموزشی و جلسات هم اندیشی دبیران و هنرآموزان

2

اهداف برنامه

 

1- ارتقای سطح علمی دبیران

2- ارائه نقطه نظرات علمی دبیران و هنرآموزان و استفاده از آن ها در امر آموزش

3- ارتقای سطح آموزش و بهبود روشهای یاددهی ، یادگیری جهت کاهش افت تحصیلی

3

اهمیت و ضروت اجرای طرح

1-آشنایی کامل دبیران و هنرآموزان با کتاب های جدید التالیف

                    2-عدم اتفاق نظر دبیران و هنرآموزان در امر تدریس

4

مستندات قانونی

1-سند چشم انداز 20 ساله  بند(برنامه ریزی برای بهبود رفتارهای فردی و اجتماعی)

2-بند «د» ماده نوزده قانون برنامه پنجم توسعه کشور

3-دستورالعمل جامع گروه های آموزش متوسطه

4-بند2-4 از سیاست های کلی تحول در نظام آموزش و پرورش کشور

5

پیش بینی نتایج

50 تا 70  درصد از دبیران تحت پوشش کارگاه های آموزشی قرار گیرند

6

گستره  اجرای برنامه

استان

شهرستان / منطقه

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه

ü         

ü         

ü         

7

فرآیند و زمان اجرای برنامه

فعالیت های اصلی

زمان اجرای برنامه

آغاز

پایان

1-ارسال بخشنامه به ادارات سطح استان

2- صدور گواهی حضور برای دبیران و هنرآموزان

3-دعوت از اساتید برجسته و یا مولفین کتاب

4- تمهیدات لازم جهت برگزاری کارگاه ها از لحاظ فضا و امکانات

ابتدای سال تحصیلی

پایان سال تحصیلی

8

وظایف و مأموریت ها

استان

1-ارسال بخشنامه به ادارات سطح استان

2- صدور گواهی حضور برای دبیران و هنرآموزان

3-دعوت از اساتید برجسته و یا مولفین کتاب

4- تمهیدات لازم جهت برگزاری کارگاه ها از لحاظ فضا و امکانات

شهرستان / منطقه

1-ارسال بخشنامه اداره کل به مدارس جهت اطلاع دبیران و هنرآموزان

2-صدور و ابلاغ ماموریت برای دبیران و هنرآموزان

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه

اطلاع رسانی به دبیران و ترغیب آنان به شرکت در جلسات کارگاه ها به شرط تعطیل نشدن کلاس های درس

9

منابع مالی

اعتبارات استانی و کشوری

10

ارزیابی برنامه

بازدید ها- ارائه گزارشات و مستندات

               

 

 

 

 

عنوان برنامه: بازدید بالینی علمی وآموزشی سرگروههای آموزشی استان از شهرستانها و مناطق

اهداف کمی برنامه

 

بازدید از اموزشگاه متوسطه اول و دوم وفنی وحرفه وکار دانش

اهداف کیفی برنامه

 

بهبود عملکرد مدیران مدارس-ارتقاء کیفیت فعالیت های آموزشی دبیران-شناسایی نقاط قوت و ضعف بهبود فرایند یاددهی و یادگیری

انتظارات از مناطق

 بازدید مداوم و مستمر از مدارس تابعه شناسایی نقاط ضعف و قوت مدیران و دبیران مدارس و تلاش در جهت اصلاح و تقویت  به منظور ارتقاء سطح فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس-

سطح اجرا

استان

*

منطقه

*

مدرسه

*

فرایند اجرای برنامه

فعالیت های اصلی

زمان اجرا آغاز

زمان اجرا پایان

1-تنظیم برنامه زمانبندی بازدید از مدارس استان

مهر ماه

مهرماه

2-اعزام سرگروهها به شهرستانها و مناطق به منظور بازدید از مدارس

آبانماه

اردیبهشت ماه

3-ارائه گزارش بازدید به  ادارات شهرستانها و مناطق

آبانماه

اردیبهشت ماه

 

 

 

 

منابع اعتبار

 

اعتبارات استانی

شیوه ارزشیابی از برنامه

اخذ گزارش-بررسی بازخوردهای ارائه شده

نتیجه

 

پوشش50تا60درصذی مدارس ارائه بازخورد بازدیدها

محدودیت ها

تامین وسیله نقلیه- پراکنده بودن مناطق و مدارس استان-عدم پرداخت حق الزحمه ماموریت سرگروههای درسی

پیشنهاد

 

در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه به صورت تمام وقت در اختیار گروههای آموزشی-پرداخت حق الزحمه ماموریت سرگروهها-

 

عنوان برنامه :موضوعی کردن کلاسهای درس دبیرستانهای مقطع متوسطه

اهداف کمی برنامه

 

موضوعی کردن 160کلاسهای درس دبیرستانهای مقطع متوسطه   

اهداف کیفی برنامه

 

تسهیل یادگیری-کاربردی کردن تدریس- کاربردی کردن نظریه های یادگیری-

انتظارات از مناطق

موضوعی نمودن کلاسهای درس با توجه به آمار ارسالی از سوی اداره کل-نظارت بر طرح مذکور- ارسال گزارشات مریبوط به طرح

سطح اجرا

استان

*

منطقه

*

مدرسه

*

فرایند اجرای برنامه

فعالیت های اصلی

زمان اجرا آغاز

زمان اجرا پایان

1-ارسال دستورالعمل به مناطق

شهریورماه

شهریورماه

2-شناسایی مدارس واجد شرایط طرح کلاسهای موضوعی

مهرماه

مهرماه

3-موضوعی نمودن کلاسهای درس

مهرماه

آبانماه

 

4-ارسال گزارش  مکتوب و مصوراز روند اجرای طرح

خردادماه

خردادماه

منابع اعتبار

 

اعتبارات وزارت متبوع

شیوه ارزشیابی از برنامه

بازدید از کلاسهای مجری طرح اخذ گزارش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان برنامه:تهیه بانک اطلاعات دبیران و هنر آموزان

اهداف کمی برنامه

 

دسترسی به اطلاعات کلیه دبیران و هنر آموزان

اهداف کیفی برنامه

 

شناخت دبیران به منظوراستفاده از دبیران توانمند در دوره های تامین مدرسی-بالا بردن سطح علمی دبیران-

انتظارات از مناطق

در دسترس داشتن کلیه اطلاعات مربوط به دبیران و هنر آموزان- ارسال اطلاعات مذکور به صورت دقیق به استان

سطح اجرا

استان

*

منطقه

 

مدرسه

 

فرایند اجرای برنامه

فعالیت های اصلی

زمان اجرا آغاز

زمان اجرا پایان

1-تدوین فرم جامع اطلاعات

شهریورماه

شهریورماه

2-ارسال فرم به شهرستانه و مناطق

مهرماه

مهرماه

3-جمع بندی و ثبت اطلاعات دبیران

آبانماه

آبانماه

 

 

 

 

منابع اعتبار

 

-

شیوه ارزشیابی از برنامه

اخذ گزارش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

عنوان برنامه

نقد وبررسی وتحلیل و اعتبار بخشی کتب  جدیدالتالیف وانتقال اهداف تالیف کتب متوسطه اول ، دوم ، فنی وحرفه ای وکا ردانش

2

اهداف برنامه

1-تشویق ومشارکت دادن دبیران/ برای نوشتن وبه چالش کشاندن محتوای کتب جهت رفع ابهامات محتوایی                             

2 اصلاح وبهبودمحتوای آموزشی در راستای اهداف آموزش و پرورش

3

اهمیت و ضروت اجرای طرح

1- اشکالات محتوایی ونگارشی بعضی ازکتب جدید التالیف

2- عدم رعایت سلسله مباحث محتوای بعضی از کتب درسی

  2 -لزوم  بررسی شیوه های تدریس موثردرکتب درسی

3-برگزاری2کارگاه برای هریک از شاخه های نظری و فنی و حرفه ای وکاردانش/دوره اول متوسطه ودوم

    باتوجه به تغییر نظام آموزشی در دوره راهنمایی ومتوسطه تعدادکار گاههابیشتر خواهد بود

4

مستندات قانونی

سند چشم انداز 20ساله (توسعه مبتنی بر دانایی)     بند 15ماده 19 از قانون برنامه  پنجم توسعه

سند تحول بنیادین آموزش وپرورش(بند9ازفصل6)  

5

پیش بینی نتایج

70درصد کتب مورد تحلیل قرار خواهند گرفت

6

گستره  اجرای برنامه

استان

شهرستان / منطقه

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه فنی وحرفه ای وکاردانش

ü         

ü         

ü         

7

فرآیند و زمان اجرای برنامه

فعالیت های اصلی

زمان اجرای برنامه

آغاز

پایان

1- تهیه وتدوین وارسال بخشنامه

  2-برنامه ریزی وارسال دعوت نامه برای دبیران وهنر آموزان  جهت شرکت در کارگاه                                                                      

   3-دعوت از اساتیدبرجسته ومولفین کتب جدیدالتالیف  94-93                                           

  4-صدور گواهی حضور 

 5-ارسال نقد و بررسی بهینه مناسب به تمام نقاط استان

6- برگزاری کارگاه

  7- ارسال آثاربرتر به دفتر وزارت متبوع

مهرماه

سه ماهه اول         

بهمن ماه

 

 

آبانماه

یکم آبانماه

ودوم

 

15 اسفند

 

15اسفند

اماه

8

وظایف و مأموریت ها

استان

- تهیه وتدوین وارسال بخشنامه

  2-برنامه ریزی وارسال دعوت نامه برای دبیران وهنر آموزان  جهت شرکت در کارگاه                                                                      

   3-دعوت از اساتیدبرجسته ومولفین کتب جدیددالتالیف  94-93                                            

  4-صدور گواهی حضور 

 5-ارسال نقد و بررسی بهینه مناسب به تمام نقاط استان

6- برگزاری کارگاه

  7- ارسال آثاربرتر به دفتر وزارت

شهرستان / منطقه

1- اجرای دقیق بخشنامه ارسالی از اداره کل2- ا علام وارسال فراخوان به ناحیه             

 3-جمع آوری وارسال نقدوبررسی معلمان به استان        4-ارسال گزارش از چگونگی انجام طرح                                                                                                  

 5- برگزاری کارگاه آموزشی                                                                                                                                                              

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه، فنی وحرفه ای وکار دانش

1- برگزاری جلسات شورای دبیران در زمینه ی فوق                                                            

  2-شرکت معلمان دراین فراخوان

9

منابع مالی

اعتبارات ابلاغی وزارت متبوع اعتبارات استانی

10

ارزیابی برنامه

نظر سنجی،بازدیداز کلاس های درس ومدارس بصورت تصادفی--فرم نظر خواهی

               

 

 

 

 

 

 

 

1

عنوان برنامه

جشنواره الگوهای تدریس برتر با رویکرد بکارگیری فنآوری  اطلاعات وارتباطات ودرس پژوهی

2

اهداف برنامه

شناسایی و ترویج روشهای فعال و کارآمد تدریس-ایجاد رقابت سالم بین دبیران- کاربست روشهای فعال تدریس در کلاس درس-استفاده مستمر از فناوریهای نوین در تدریس

3

اهمیت و ضروت اجرای طرح

توسعه و ترویج استفاده از روشهای فعال تدریس

تاکید بر روش های فعال یادهی یادگیری ومشارکتی- بکارگیری فناوری ارتباطات واطلاعات

4

مستندات قانونی

راهکار7-11 سند تحول بنیادین بند الف از ماده 19 بند 2 از سندچشم انداز مبنی بر ایجاد شرایط مناسب برای شکل دهی به سرمایه انسانی کارآمد تر  بند 2- 4 از سیاست های کلی تحول در نظام آموزش وپرورش

5

پیش بینی نتایج

معرفی  سه نفر برتر در هر رشته تدریس در مرحله استان /شهرستان/ منطقه

6

گستره  اجرای برنامه

استان

شهرستان / منطقه

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه  فنی وحرفه ای وکاردانش

ü         

ü         

ü         

7

فرآیند و زمان اجرای برنامه

فعالیت های اصلی

زمان اجرای برنامه

آغاز

پایان

1-ارسال دستورالعمل اجرای جشنواره به شهرستانها و مناطق

2-اجرای جشنواره در مرحله ی منطقه ای و انتخاب نفرات برتر

3- اجرای جشنواره در مرحله استانی و انتخاب نفرات برتر

4- برگزاری کارگاه آموزش ویژه دبیران برگزیده استانی جهت شرکت مرحله کشوری

آبان ماه

آبانماه

اردیبهشت

خرداد

آذرماه

اسفند

خرداد

تیر

8

وظایف و مأموریت ها

استان

1- تهیه وتدوین وارسال بخشنامه وشیوه نامه

2-برنامه ریزی ونظارت بر اجرای  طرح                                                        

3- تشویق مادی ومعنوی از پدید آورندگان

4-دریافت گزارش از مناطق/ شهرستان ها

5ارسال گزارش به دفتر آموزش متوسطه

شهرستان / منطقه

1-اجرای دقیق بخشنامه  وشیوه نامه

2-  برگزاری کلا سهای توجیهی برای معلمان ومدیران مدارس مجری

3- نظارت بر فرایند اجرای طرح

4- مستند سازی فعالیت های انجام شده وارسال گزارش به استان

 

دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه فنی حرفه ای وکار دانش

1-برگزاری جلسات شورای دبیران در زمینه ی فوق و به

2-شرکت حدکثری دبیران دروس مشخص شده

3-ایجاد تسهیلات لازم برای شرکت دبیران

9

منابع مالی

اعتبارات ابلاغی از سوی وزارت متبوع-اعتبارات استانی

10

ارزیابی برنامه

داوری براساس فرم های معیار داوری  -اخذ گزارش -تجزیه و تحلیل نتایج داوری

               

  

رو به بالا

بازدید کنندگان561667نفر می باشد